کد خبر 214825
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

رئیس جمهور سال گذشته از «بزرگترین بانک جامع اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور» رونمایی کرد در حالی‌که به گفته مجری پروژه، این بانک نیمه کاره است و هنوز هم تکمیل نشده و معلوم نیست چه زمانی به سرانجام برسد.

به گزارش مشرق، محمدرضا شهیدی، قائم‌مقام مدیرعامل مؤسسه مجری پروژه بزرگترین بانک جامع اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با فارس ماجرای شکل‌گیری این پروژه را این گونه تعریف می‌کند که  اردیبهشت‌ماه 1391 مؤسسه‌ باستان‌ گرافیک در اصفهان طرح «بانک جامع اطلاعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور» را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را پیشنهاد داد.  مسئولان سازمان هم طرح را پسندیدند و از مردادماه سال گذشته استارت کار زده شد. 

وی ادامه می‌دهد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مؤسسه ما را به اداره کل‌های استانی خود معرفی کرد تا در تکمیل اطلاعات ما را یاری کنند که بخشی از آنها با ما همکاری کردند و تعدادی هم اطلاعات اندکی داشتند اما به هر حال پروژه در حال پیشرفت بود که به روز بزرگداشت «امیرکبیر» نزدیک شدیم و سازمان میراث فرهنگی از ما خواست تا در مراسمی که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد از بانک جامع اطلاعاتی که ما در حال تهیه آن بودیم رونمایی شود.

شهیدی تأکید می‌کند که 20 دی ماه سال گذشته که مراسم بزرگداشت امیرکبیر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد تنها 50 درصد از پروژه پیش رفته بود که رئیس‌جمهور از آن رونمایی کرد.

  وی می‌افزاید: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ما اعلام کرد که پس از مراسم رونمایی برای تکمیل پروژه و رفع موانع و نواقص آن با ما همکاری کند اما پس از آن هیچ کدام از نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌های ما به نتیجه نرسید حتی یک بار آقای ملک زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور کتبی با تأکید «آنی» صادر کرد اما این پروژه در حال حاضر بلاتکلیف رها شده است. دستور می‌دادند اما نتیجه‌ای نداشت و پروژه ما یک گام هم جلو نرفته است.

شهیدی درباره هزینه‌های پروژه نیز می‌گوید: ما تا به الآن مبلغی دریافت نکردیم و فقط هزینه کرده‌ایم قرار بود وقتی کار تمام شد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این مجموعه را به چاپ برساند و به آحاد مردم ارائه کنیم اما در حال حاضر به بن‌بست رسیده است و سازمان پیگیری نمی‌کند.

به گفته وی بانک اطلاعات جامع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار بود به دو زبان فارسی و انگلیسی باشد.

شهیدی تصریح می‌کند: وقتی عنوان «جامع» را روی این بانک گذاشته‌ایم نمی‌توانیم اطلاعات ناقص در آن داشته باشیم و آن را عرضه کنیم به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید کمک کند تا این پروژه‌ که برای نخستین بار است در کشور انجام می‌شود تکمیل شود.

وی می‌گوید:  طرف مقابل ما در این پروژه، آقای ملک‌زاده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس